ЗЗСО 243 Корисні поради

Корисні поради

Памятка для учнів

Книга  – кращий друг, бережи її!

Як читати книжку

1. Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитися до нього треба серйозно.

2. Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не „ ковтай ” зміст книжки, читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.

3. Зміст треба осмислити. Не можна допускати механічного фіксування тексту.

4. Вчитися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюючи поглядом цілі фрази, речення.

5. Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.

6. Коли щось незрозуміло, не поспішай кликати на допомогу інших, спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.

7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план .

8. Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.

9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай головні образи, події, думки.

10. Порівняй свою думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.

11. Зроби відповідні записи про книжку в читацькому щоденнику.

Як читати газету

1. Читай газети щодня. Газети допоможуть тобі дізнатися про найважливіші події, що відбуваються в світі, про життя і справи твоїх однолітків, які живуть у нашій країні та за кордоном.

2. Починай читання газет з перегляду заголовків усіх статей. Це допоможе тобі вибрати потрібний важливий і цікавий для тебе матеріал.

3. Обов’язково уважно ознайомся з передовою статтею, де стисло сформульовано найактуальніші сьогоденні завдання.

4. Читай кожну статтю уважно, визначаючи, що в ній головне і чого вона вчить.

5. Звертай увагу на незрозумілі слова, їх пояснення знайдеш у словнику або спитай у вчителя, бібліотекаря.

6. Читаючи газету, користуйся картою, знаходь на ній місця, про які йдеться в номері.

7. Роби вирізки зі статей, що особливо тебе цікавлять, складай їх у спеціальну папку. Організуй у класі бесіду чи виступ на основі зібраного тобою матеріалу.

8. Візьми книжку про те, що особливо зацікавило тебе під час читання газети.

Як працювати з книжкою

1. Для загального ознайомлення зі змістом книжки необхідно:

– прочитати титульну сторінку – прізвище автора, заголовок, рік видання;

– прочитати анотацію ( стислу інформацію про цю книжку ), вміщену або в кінці книжки, або після титульної сторінки;

– уважно ознайомитися зі змістом книжки;

– прочитати передмову або вступ до неї.

2. Під час читання слід звернути увагу на:

– назви окремих розділів, частин, параграфів тощо;

– вдумливо ставитися до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами ( розрядкою, курсивом, напівжирним тощо );

– з’ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;

– вернути увагу на посилання ( позначені зірочкою або цифрою ) і – – зразу ж уважно прочитати пояснення ( внизу сторінки або в кінці книжки ).

3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:

– поділити прочитаний матеріал на частини, визначити в них найголовніше;

– скласти план ( простий, складний ), тематичні виписки, тези або конспект.

Як самостійно працювати з підручником

1. Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст.

2. Працюй завжди з ручкою або олівцем у руках.

3. Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.

4. Поділи подумки текст на частини і знайди головну думку.

5. Читаючи текст, пов’язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.

6. Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.

7. Складай стислий усний ( письмовий ) план прочитаного.

8. Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене наприкінці параграфа.

9. Привчай себе до самоконтролю: обов’язково перекажи вголос або подумки заданий матеріал, спочатку частинами, а потім весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.

10. Завжди виконуй домашні завдання.

11. Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй над книжкою систематично і наполегливо.

Як вивчити вірш напам’ять

1. Уважно двічі-тричі прочитайте увесь вірш.

2. Обміркуйте зміст, умовно розділивши його на смислові частини.

3. У кожній такій частині правильно визначте інтонацію, з якою будете читати, розставивши логічні наголоси, визначте паузи і темп читання.

4. Навчіться читати вголос, дотримуючись цих вимог: спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.

5. Потім без допомоги тексту спробуйте пригадати вірш, повторіть кожну частину з пам’яті.

6. Візьміть книжку. Читаючи напам’ять, перевіряйте, чи правильно запам’ятали текст віршу.

7. Відкладіть книжку, двічі або тричі продекламуйте увесь вірш.

8. Запам’ятайте: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.

9. Перед уроком уявно продекламуйте вірш іще раз. Якщо ви не задоволені звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

Памятка для батьків

ЯК   ПЕРЕТВОРИТИ   ЧИТАННЯ  НА ЗАХОПЛЕННЯ ?

Поради батькам щодо читання дітей

1. Починаючи від народження дитини, постійно купуйте книги.

2. Створіть вдома власну бібліотеку.

3. Поповнюйте періодично домашню бібліотеку літературою, відповідно до віку вашої дитини.

4. Прищепляйте дитині любов до книги.

5. Виховуйте бережливе ставлення до книги.

6. Контролюйте читання дитини.

7. Вчіть переказувати прочитаний твір.

8. Вчіть дитину вибирати книгу за її уподобаннями.

9. Виховуйте бібліотечну культуру дитини.

З чого почати?

Насамперед потрібно ознайомитися зі змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти дитячий світ, порівняти дитину з ровесниками, іноді навіть знайти якийсь педагогічний прийом Книжки пояснюють дітям світ, розвивають їхнє мислення, пам’ять, усне мовлення. Завдання полягає в тому, щоб дитина правильно налаштувалася на роботу з книгою, зрозуміла, для чого потрібна книга, яка користь від неї. Дитяча література має перед собою мету — виховувати учнів книгою. Уже змалечку треба готувати дитину до майбутньої професії, виявляти зацікавленість дитини тією чи іншою професією і розвивати це захоплення. Виховуючи у дитині читача, треба дбати, щоб змалку в неї створювався читацький досвід. А для цього школяреві треба ознайомитися з різноманітною літературою: читати казки, пригодницькі, науково-фантастичні твори, вірші, оповідання, байки, фольклор. Добираючи книжки дітям, треба добре знати дитячу літературу, її виховні можливості, щоб дитина читала їх у тому віці, коли книжкові образи дійсно впливають на формування дитячого характеру.

Як обговорити з дітьми прочитане

1.Виясніть перед читанням чи під час читання значення незрозумілих слів.

2.Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане. Чим? Що нового вона дізналася?

3.Попросіть дитину розповісти про головного героя, головні події.

4.Які слова й вирази запам’яталися?

5.Чого навчила книга?

6.Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який сподобався, вивчити уривок, якщо це вірш.

Спільними зусиллями виховуємо любов до читання

Хай вогнище наше горить, не згасає,

Домашнім теплом всі серця зігріває,

Уся мудрість книг об’єднає родину

У прагненні знань та читання донині…

Цікаве про книги та письменників

10 ЦІКАВИХ ФАКТІВ ПРО КНИГИ

  •       Перші книги в сучасному їх вигляді винайшли в Стародавньому Римі. Виготовляли їх зігнутих навпіл і прошитих аркушів пергаменту.
    • Одними з найдавніших книг є бухгалтерські записи одного з давньоєгипетських фараонів. Їм близько 4400 років. Як писального матеріалу стародавні єгиптяни використовували папірус, який робили з очерету.
    • Одними з найдавніших книг є бухгалтерські записи одного з давньоєгипетських фараонів. Їм близько 4400 років. Як писального матеріалу стародавні єгиптяни використовували папірус, який робили з очерету.
    • Найбільш масовою і популярною книгою в історії людства є Біблія, якою надруковано вже більше 6 мільйонів екземплярів. На другому місці стоїть збірник цитат Мао Цзедуна, а на третьому — «Володар Кілець» Дж. Р. Р. Толкіна.
    • Найбільшою книгою в світі є видана у 1976 році в США «Суперкнига» вагою в 250 кг, що складається з 300 сторінок.
    • Найдорожчою книгою у світі є Массачусетська книга псалмів. Надрукована у 1640 році, вона була продана на аукціоні у 2013 році за 14,2 мільйона доларів.
    • Двадцять шостий президент США Теодор Рузвельт прочитував по одній книзі кожного дня!
    • Щоб створити роман, письменник витратить у середньому 475 годин свого часу. А читач скільки?
    • Покупець у книжковому магазині в середньому 8 секунд розглядає передню обкладинку і п’ятнадцять секунд задню.
    • Читання книг розвиває в людях добрі почуття, такі як волонтерство, благодійність.